Poruchy v provozu - I TD1 nebo I TD2 | strana 6 | Zpět na seznam stránek |
Objeví-li se
na displeji porucha "I TD1 nebo I TD2 " jde o
vysokou teplotu chlad.vody,oleje dieselu nebo o
nízký tlak oleje dieselu.Tímto dojde k odpojení utrálu a MV 843 nejede,při nízkém tlaku oleje stopuje. Opatření : - nechat vychladit jízdou pouze se zdravým dieselem (možno zapnout trvalé chlazení dieselů) - došlo-li ke stopnutí dieselu ,po chvilce nastartovat,trochu pohonit v "dieselu ",sepne tlak.spínač oleje,přiutrálovat a jedu. - je možno použít místo sondy teplot přípravek s hodnotou asi 100 ohmů (odpovídá asi 90 stup.Celsia ) - lze taky špatnou sondu vyzkratovat , na displeji teplot se objeví 0 stup. Celsia nebo v YHV8 zhasne kontrolka přehřátí To,Tv. - při opakování je možno vytáhnout relé KR 176 pro ITD1 nebo KR 276 pro ITD2 ( relé v Trakč. rozváděči), při otevření TR stopnou diesely. ( potom jsme zodpovědni za teploty i tlak oleje - pokud je porucha jen v indikaci ) - někdy je nutno pro dojetí vytáhnout i relé KR 173 nebo KR 273 v Trakč. rozváděči - pro nízký tlak oleje.(pokud je vadný vysílač tlaku oleje) Příčiny : - skutečně vysoké teploty vody nebo oleje , nízký mazací tlak oleje - požadovat vyčištění chladiče vody (je třeba předem sundat mezichladič vzduchu do sání dieselu) - u nízkého tlaku oleje - možnost malého průtoku vody výměníkem voda olej ,který je umístěn ve spodní části dieselu - u nízkého tlaku oleje - možnost netěsnosti spoje v přírubě olej. trubky nad sacím košem pro olej. mazací čerpadlo dieselu, tato příruba je již nad hladinou oleje a je možnost přisávání vzduchu , tím je menší tlak maz. oleje - oprava 40 min. ( osobní zkušenost - po výměně těsnění stoupl tlak oleje z 1.85 bar na 3,8 bar.) 843.022 - I diesel. - vadné karty v GM 15 - YHV8 Veškeré závady 95% - byly z důvodů závad v signalizaci stavů teplot vody , oleje nebo tlaku oleje. |
Vytažení
KR 176=I TD1 nebo KR 276=I TD2 v trakčním rozváděči |
Vysílače teplot oleje na boku dieselu pod startérem |
Vysílače
teplot vody a indukční snímač otáčení vodního čerpadla dieselu |
VS
3 - vysílače tlaku oleje , později úprava VS3 pro YHV8 nahrazena tlakovým spínačem oleje. |