Účelem signalizace - poruchy ventilace
trakce -"PVT 1" nebo "PVT 2" je zabránit stavu , kdy trakční motory pracují
,ale nejsou chlazeny
nuceným chlazením a tím by
došlo za určitou dobu k přehřátí trakčních motorů a jejich poškození.
Princip chlazení trakčních motorů - MV 843 má 4 trakční motory a každý z
nich je samostatně chlazen ventilátorem.Ventilátor je poháněn
el. motorem .
Otáčení el.motoru
je hlídáno indukčním čidlem, kolem kterého se otáčí plíšek ve tvaru L,ten je
upevněn
na hřídeli el. motoru. Tím je zajištěno hlídání chlazení trakč. motorů . Pokud dojde k zastavení otáčení el. motoru
pohonu
ventilátoru , tento stav zjistí indukční čidlo otáčení el .motoru a je
signalizována
Porucha - "PVT 1" nebo "PVT 2"
- porucha ventilace trakce a dojde k sepnutí
relé KR178 (PVT1) nebo KR278 (PVT2) a
rozsvícení červené kontrolky "Sdružené poruchy " pod oknem.
Tím dojde k odpojení el . výkonu trakce a 843 nejede.
Odstranění poruchy
-
1.
i za jízdy vlaku - jízdní páku dáme do
Výběhu,
směrovou páku do polohy " X "a
pod oknem vymáčkneme červené tlačítko
sdružené poruchy .
Potom zkusíme znovu přiutrálovat , dáme Směr a do Jízdy. Jede-li to, tak to
byla náhodná Porucha Ventilace Trakce.
Jestli se to opakuje , např. "PVT 1" - tak směr. páku do polohy " X ",
jízdní páku do Výběhu a I. trakční skupinu
" odutrálujeme " bílým tlačítkem . I. diesel pak bude jen na volnoběhu a II
. diesel " přiutrálujeme " zeleným tlačítkem a
jedeme pouze na II. el. trakci . ( el. výkon je 300 kw - tedy
jako řada 830 )
2.
Je-li někde čas v žst. - zjistíme jestli se otáčí el. motory chlazení
trakčních motorů I. trakce
( přiutralujeme I. trakci , dáme na chvíli cca 3 sek. jízdní páku do
Souhlasu , tím se roztočí el. motory chlazení trakčních
motorů , drží 30sek. sepnuté i po odpadu el . výkonu - dochlazují trakč.
motory a to je doba kdy se podíváme u 1 a 2 nápravy
jestli se točí el. motory ventilátorů chlazení TM .
a. - netočí-li
se el. motory ventilace (plíšek " L " ) , tak pokračujeme v jízdě
jako v bodě 1.
b. - otáčí-li se oba el. motory ventilace TM ( poznáme to , že se plíšek ve
tvaru " L " otáčí kolem indukčního čidla ) a přesto
to hlásí " PVT 1 " tak jde o závadu jen v signalizaci PVT 1 . ( tzn.
vadné ind. čidlo otáčení , vadné el. karty 1YOUT21,
1YN11 v regulátoru ČKD " )
- lze nyní přepnout přepínač
" SV 8 " z polohy " R " do polohy " P "
poruchy (Nouze)
,
tím se zbavíme vadných indukčních čidel i vadných el. karet v regulátoru ČKD
,
nyní se připojí el. motory ventilace trakce
paralelně k napájecí síti 48 V a po sepnutí el. trakce, chladí paralelně
na max. výkon
, bez ohledu na vadné ind. čidla nebo el. karty.
3.
- nyní jedeme dále v režimu " P " Nouze
,
tedy platí zásady : - neukazuje
ručka Tahu , stojí uprostřed
- odbrzdění Parkovací brzdy je trvale zabrzděno (nelze klasicky EDB + minus
) ale musíme přídavnou
brzdou zabrzdit až do aretované polohy a potom odbrzdit ,tím se odparkuje i
parkovací brzda - jinak to
neodparkujete !
- asi budou potíže s volnoběžnými otáčkami , stopování , - při rozjezdu
dávejte co nejmenší TAH .
Doprovodné obrázky :
pohled kde hledat plíšek "L" ke kontrole
otáčení ventilace TM
pult 843 , směr. páka , jízdní páka ,
přídavná brzda
červené tlačítko " Sdružené poruchy "
pohled na plíšek "L" ,který se točí kolem indukčního čidla
zleva: saní vzduchu,ventilátor do TM , el.motor s ind. čidlem
bližší pohled na plíšek a indukč. čidlo
pohled na indukč. čidlo s plíškem
sací filtr do ventilátoru TM
směrová páka v poloze " X "
přepínač režimu regulace v poloze " P " - Nouze Gavlas.
|