Jízda  843 s přepínačem  SV8  v poloze "P" Porucha        strana 1                      Zpět na hlavní stranu
    843 - Jízda v Poruchovém stavu.
Nejede-li 843, je možno vyzkoušet jízdu,
s přepínačem SV8 v poloze " P ",to je
v PORUŠE. Tento stav používáme
z toho důvodu,že
přepínačem SV8 v
poloze "P" přemostíme elektronické karty v ČKD regulátoru GM15 ,(ve kterých může být závada),nastaví se
tak určité střední hodnoty veličin pro nouzovou regulaci trakce a 843 jede.

 
POSTUP :
1 - při stojící 843(mohou být nastartované diesely) přepnu přepínač
SV8 z polohy "R" do
polohy "P",tím
dojde k poklesu volnoběž. otáček
(nemělo by).
2 -
zbavím se parkovací brzdy,tak že
zabrzdím přídavnou brzdu nadoraz k
sobě(zabrzděno s aretací) a odbrzdím,
tím se843 odbrzdí.
Jinak se nerozjedeš,protože obvyklý způsob
EDB + mínus rychlostní nefunguje.
3 -
nejde ARR
4 -
pozor na postrku , nejde el.závěr 
brzdy a nesvítí ani kontrolka el.závěru brzdy,proto
je nutné na postrku uzavřít ručně dva kohouty přívodu vzduchu k DAKO BSE,jinak bychom intenzivně doplňovali vzduch do průběžného
potrubí a strojvedoucímu v čele vlaku
by se asi dost špatně brzdilo.  
5 - na displeji se nehýbe ručička
poměrného tahu doprava ani zadání
velikosti EDB doleva - ručka stojí
 na "0"
a nehýbe se a to plete,že 843 nejede?
Je třeba se dívat na ukazatelé otáček dieselu a proud v trakčních motorech,které ukazují normálně.

Při rozjezdu občas dojde k poklesu
otáček a někdy i ke stopnutí dieselu,
ale to je jen špatným nastavením volnoběžných otáček při Poruše.
 
Rozjíděj se pomalu, na malý el.výkon.
  Při SV8 v poloze "P" a přitom jsme-li na postrku, musíme
  jít do skříně brzdy a tam dole zavřít dva červené kohouty
 přívodu vzduchu k brzdiči DAKO BSE.
    To proto, abychom při jízdě na postrku nedoplňovali vzduch
 do průběžného potrubí vlaku.