Jízda 843 s přepínačem SV8 v poloze "P" Porucha | strana 1 | Zpět na hlavní stranu |
![]() |
843 - Jízda v Poruchovém stavu. Nejede-li 843, je možno vyzkoušet jízdu, s přepínačem SV8 v poloze " P ",to je v PORUŠE. Tento stav používáme z toho důvodu,že přepínačem SV8 v poloze "P" přemostíme elektronické karty v ČKD regulátoru GM15 ,(ve kterých může být závada),nastaví se tak určité střední hodnoty veličin pro nouzovou regulaci trakce a 843 jede. POSTUP : 1 - při stojící 843(mohou být nastartované diesely) přepnu přepínač SV8 z polohy "R" do polohy "P",tím dojde k poklesu volnoběž. otáček (nemělo by). 2 - zbavím se parkovací brzdy,tak že zabrzdím přídavnou brzdu nadoraz k sobě(zabrzděno s aretací) a odbrzdím, tím se843 odbrzdí. Jinak se nerozjedeš,protože obvyklý způsob EDB + mínus rychlostní nefunguje. 3 - nejde ARR 4 - pozor na postrku , nejde el.závěr brzdy a nesvítí ani kontrolka el.závěru brzdy,proto je nutné na postrku uzavřít ručně dva kohouty přívodu vzduchu k DAKO BSE,jinak bychom intenzivně doplňovali vzduch do průběžného potrubí a strojvedoucímu v čele vlaku by se asi dost špatně brzdilo. |
![]() |
5
- na displeji se nehýbe ručička poměrného tahu doprava ani zadání velikosti EDB doleva - ručka stojí na "0"a nehýbe se a to plete,že 843 nejede? Je třeba se dívat na ukazatelé otáček dieselu a proud v trakčních motorech,které ukazují normálně. Při rozjezdu občas dojde k poklesu otáček a někdy i ke stopnutí dieselu, ale to je jen špatným nastavením volnoběžných otáček při Poruše. Rozjíděj se pomalu, na malý el.výkon. |
![]() |
Při SV8 v poloze "P" a přitom
jsme-li na postrku, musíme jít do skříně brzdy a tam dole zavřít dva červené kohouty přívodu vzduchu k brzdiči DAKO BSE. To proto, abychom při jízdě na postrku nedoplňovali vzduch do průběžného potrubí vlaku. |