Příchozí pošta - přečti si | strana 1 | Zpět na Diskusní forum |
Needitovaná strana !!! |
Stránka | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
20.11.2004
Dobrý den chci se zeptat jak nastavujete neutrálu na trakčním motoru lokomotivy 843? Moc děkuji. Jan Kruml. 4.10.2003 Tento dotaz bude směrován ke konstrukci mot. vozu 843. Věřím, že se ozvou lidé, kteří měli do konstrukce 843 co mluvit. Rád budu znát i názor, nás strojvedoucích, jezdících na 843.
Dotaz:
současné řešení pohonu kompresoru a nabíjecího
alternátoru je pomocí kardanů z obou dieslů
přes slučovací převodovku. Převodovka má
zajistit při poruše jednoho z dieslů dojetí na
jeden diesl a zajistit chod kompresoru a
alternátoru. V provozu se však často ukazuje, že
spojení je funkční pouze s jedním z dieslů, kdy
při poruše tohoto dieslu se mot. vůz stává
neschopným.
Nebylo
by jednodušší každý diesl vybavit nabíjecím
alternátorem a kompresor pohánět el. motorem
z baterií mot. vozu. Odpadly by kardany pod vozem a
problematická převodovka. V současné době mají
kompresory na volnoběžných otáčkách problém s
doplňováním vzduchu, ale při pohonu z el. motoru
by mohli být vyšší, což by bylo i pro kompresor
lepší (kratší doba chodu).Hlavní výhodou by
bylo, že při poruše jednoho z dieslů, by mot. vůz
v pohodě dojel do domovského depa.
Jaký názor
na tento dotaz máte, vy odborníci a jaký my
strovedoucí.
Čau dědek
6.07.03 Dobrý den!
Chci se Vás tady optat
na Vaše názory na provozování
motorového vozu řady 843 bez instalované sušičky
vzduchu Sab Wabko SD5. Narazil
jsem na lidi, kteří se domnívají, že je tam sušička
zbytečná, mě osobně je to, ale hrubě proti
srsti a tak potřebuji pádné argumenty na přesvědčování,
aby se motoráčci zbytečně neničili neuváženými
zásahy. Můj názor je, že se okamžitě dostane veškerý
kondenzát ( voda+olej), ikdyž má kompresor svůj
odlučovač do celého vzduchového okruhu a vše se
začne intenzivně zanášet (EPV se začnou zadírat,
Dako BS-E a další pneu-panely se ucpou a
to bude jen začátek konce).
Za názory předem moc
děkuji!
Marek Sládek
3.7.2003
Souhlasím s Tebou , v Krnově musí mít všechny 843 sušičku v pořádku . Vozmistři ti by nám dali ,jinak se jim zánáší EPV na 043 a 943 od vypružení a jiné. Na 843 by se neůměrně zanášely kanálky brzdové desky, která je frézovaná a slepená . Bob Gavlas Krnov. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jsem strojvedoucí el.
trakce a chci se zeptat zda-li nevíte jaké jsou ostatní
náklady ř843 na kilometr?
Snažím se propočítat nákladovost
na kilom. u jednotlivých řad lok. Pokud nevíte sám
prosím udejte nějaký
odkaz (ve Vašem depu), kam
se obrátit.
Děkuji Šlimar Martin
, strojvedoucí Bohumín
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 10.05.03 Pánové, velice mne potěšila vaše rubrika Poznání trati.
Přináší mi mnoho vzpomínek. Nebyly by taky nějaké
fotky z Olomouce-Bělidel?
Zdraví Jan Trčka.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------09.05.03 Kolegové z PJ Chomutov, máme k Vám prosbu, zda byste nám sdělili, jak daleko pokročila vyvazovací oprava na mot. voze 843 031-6, která se provádí ve vašem depu. Jestli stojí " v kopřivách ", nebo je před dokončením. Jezdíme u nás v Krnově " mínus " jeden mot. vůz a už nám to leze na nervy. Čau a díky Dědek. Turnusák z 843. Krnov. 03.05.03 Knobloch I. - odověď na závadu"není spojení s RTr ". S TR komunikuje jak CRV tak i DPV přes své rozhraní JSK 485 a vstup TTL, závada je buď v komunikačních kartách TR nebo v komunikaci některého z počítačů MSV (hledej!!!) KI Fakt dobrá rada !!! Bob Gavlas. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Nejspíš je vadná sonda teploměru,protože pokud dojde k jejímu úplnému el.přerušení,je tento stav vyhodnocen jako max.teplota,vyšší totiž diagnostika vyhodnotit neumí.Pomůže našroubování nové sondy do konektoru a položit ji někam na motor.Teploměr sice ukazuje bludy ale závada by měla zmizet a pokud pohlídám hladinu vody a trochu mašinku znám, dá se s tím dobře dojet.Podobně dochází k vyhodnocení max.teplot při el.přerušení všech sond. Dík za příspěvek. Bob G. 23.04.03 Kolegové poraďte, stalo se mi už dvakrát, vždy na mot. voze 843 029-0, že při přestavení jízdní páky do polohy "BP" se mi nesnižoval tlak vzduchu v průběžném potrubí. Pouze v rychlobrzdě se tlak snížuje, ale po přestavení do polohy "V" se průběžné potrubí doplnít opět na hodnotu 5 barru. Co teď, zastávka nebo místo zastavení se blíží. Čau Dědek Možné vysvětlení - zde - Poruchy v provozu. 24.04.2003. 21.04.2003. "Petr Rýdl" funkci vysílače tl.oleje(znečištění) nebo nízký tlak ve volnoběhu při vyšší tepl.oleje.Pokud se objeví ITD,třeba jen přechodně,necháme vyčistit a seřídit příslušný vysílač tl.oleje. Pokud se jedná o vadnou! sondu teploty vody (126°C),dá se nahradit žárovkou neb odporem,který se zapojí do odšroubovaného konektoru místo sondy Hodnotu ale nevím,sám tuhle pomůcku nepoužívám. Díky za info o vaší praxi , my to děláme obdobně, ale vesměs raději vytáhneme KR176 ( 276) ,i když to má za následek , že další dvě veličiny nejsou tak hlídané ,protože porucha ITD1 nebo ITD2 v sobě skrývá 3 překročené hodnoty 1-teplotu vody, 2-teplotu oleje, 3- tlak oleje. Lze přechodně na dojetí do depa spojit vodiče sondy (ve svorkovnici nad sklem) ,tím dostaneš nulovou teplotu vody nebo oleje a je po poruše a dojedeš do depa. Bob G. (svorkovnice nad sklem stahuj) ...................................................................................................................................................................................................................................................................... 21.04.2003 Zdar chcel by som sa opytat, ci budu na stranke o 843 aj schemy el. obvodov a vzduchovy a vodny okruch. Stranka je dobra, mala by byt taka o kazdej rade masin Jano = Ahoj Jano, doufám že se k tomu také dostanu a jsem rád ,že se Ti i začínající stránky o 843 aspoň trochu líbí . Bob G. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 20.04.2003 Je to paráda, tyto stránky o řadě 843 / 943. Jsem krnovák, jezdím na těchto mot. vozech již čtyři roky a tento mot. vůz mi sem tam přichystá nějaké překvapení. Proto je dobré, aby všichni, kteří tyto vozy zvládají se s námi podělili o své zkušenosti. V provozu jsou pak k nezaplacení. D í k y D ě d ek. 104. ..................................................................................................................................................................................................................................................... 19.04.2003
Konvička M. PJ Krnov
Děkuji za příspěvek. Bob Gavlas
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------10.04.2003 Zobrazení požadované rychlosti v ETGR Datum: 9. dubna 2003 9:17 Na Vašem diskusní fóru jsem se dočetl o problému s nenastavování ukazatele požadované rychlosti v rychloměru Metra. Dělám IŽD v PJ Chomutov a tento problém nás trápí již druhý měsíc. Pracovníci Metry Blansko si s touto závadou nějak nevědí rady. Problém je v tom, že po předpisovém schození jističe (min 15 sec) se po jisté době přestane tato závada vybavovat a bude trvat stále. Pokud budete s takovýmto vozidlem jezdit dále, začne docházet ke ztrátám chráněných údajů a to nejprve ztrátou času, případně datumu a později i veškerých údajů od čísla RM, lokomotivy až po celkovou ujetou vzdálenost. K dnešnímu dní v naší PJ jsem již odstavil 1x 843 a 3 x 943 protože tato ztráta chráněných údajů byla při každém výjezdu z depa. Zdiarský Roman IŽD pro APS ČD a.s. DKV Louny PJ Chomutov e-mail: zdiarsky@dkv.lny.cd.cz tel: 474 634 468 tel: ČD 988 / 468 mobil: +420 604 204 883 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 08.04.2003
Nazdar Bohuslave, s potěšením vítám
stránku o motorových vozech, hlavně proto, že je ze severní Moravy.
Jezdíval jsem na Bertách a motorácích
v Olomouci přes 20 let a do Krnova jsem se dostával oklikou přes
Glucholazy.
Těším se, že na tvé stránce kromě
technických informací uvidím taky obrázky z jesenických tratí.
Hodně sil do tvorby přeje Honza Trčka
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 08.04.2003
Ahoj. Přes stránky FSČR jsem se
dostal na tvoje 843 stránky. Jsou hezké, ale chci se hlavně zeptat: pracuji v DKV Ústí
nad Labem
Pj Děčín a tady je máme taky. Začíná se tu velice často stávat, že držáky uhlíků (kapsy) v trakčních motorech jsou zcela vydřené (zničené), množí se tím neschopnosti na trati, přeskoky na trakčácích a s tím spojené lapálie (nadostatek náhradních dílů). Jest-li je tento problém i ve Tvojí provozní jednotce tak mi dej prosím Tě vědět jak a co s tím děláte u Vás!
Ahoj a díky!
Marek Sládek
Prozatím s tím nemáme potíže. Bob Gavlas Krnov |