Příchozí pošta  -  přečti si                    strana 1      Zpět na Diskusní forum
                                                                                         Needitovaná strana  !!!  
Stránka 2 3 4 5 6 7 8 9 10                                                                                                      
 20.11.2004
 
Dobrý den chci se zeptat jak nastavujete neutrálu na trakčním motoru
lokomotivy 843?

Moc děkuji.
 Jan Kruml.

 
4.10.2003
Tento dotaz bude směrován ke konstrukci mot. vozu 843. Věřím, že se ozvou lidé, kteří měli do konstrukce 843 co mluvit. Rád budu znát i názor, nás strojvedoucích, jezdících na 843.
Dotaz: současné řešení pohonu kompresoru a nabíjecího alternátoru je pomocí kardanů z obou dieslů přes slučovací převodovku. Převodovka má zajistit při poruše jednoho z dieslů dojetí na jeden diesl a zajistit chod  kompresoru a alternátoru. V provozu se však často ukazuje, že spojení je funkční pouze s jedním z dieslů, kdy při poruše tohoto dieslu se mot. vůz stává neschopným.
Nebylo by jednodušší každý diesl vybavit nabíjecím alternátorem a kompresor pohánět el. motorem z baterií mot. vozu. Odpadly by kardany pod vozem a problematická převodovka. V současné době mají kompresory na volnoběžných otáčkách problém s doplňováním vzduchu, ale při pohonu z el. motoru by mohli být vyšší, což by bylo i pro kompresor lepší (kratší doba chodu).Hlavní výhodou by bylo, že při poruše jednoho z dieslů, by mot. vůz v pohodě dojel do domovského depa.
 
  Jaký názor na tento dotaz máte, vy odborníci a jaký my strovedoucí.
 
                 Čau dědek

   6.07.03   Dobrý den!
Chci se Vás tady optat na Vaše názory na provozování motorového vozu řady 843 bez instalované sušičky vzduchu Sab Wabko SD5. Narazil jsem na lidi, kteří se domnívají, že je tam sušička zbytečná, mě osobně je to, ale hrubě proti srsti a tak potřebuji pádné argumenty na přesvědčování, aby se motoráčci zbytečně neničili neuváženými zásahy. Můj názor je, že se okamžitě dostane veškerý kondenzát ( voda+olej), ikdyž má kompresor svůj odlučovač do celého vzduchového okruhu a vše se začne intenzivně zanášet (EPV se začnou zadírat, Dako BS-E a další pneu-panely se ucpou a to bude jen začátek konce).
Za názory předem moc děkuji!        Marek Sládek   3.7.2003
 
 Souhlasím s Tebou , v Krnově musí mít všechny 843 sušičku v pořádku . Vozmistři ti by nám dali ,jinak se jim zánáší EPV
 na 043 a 943 od vypružení a jiné. Na 843 by se neůměrně zanášely kanálky brzdové desky, která je frézovaná a slepená .
   Bob Gavlas Krnov.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

   08.06.03 Zdravím,
jsem strojvedoucí el. trakce a chci se zeptat zda-li nevíte jaké jsou ostatní náklady ř843 na kilometr?
Snažím se propočítat nákladovost na kilom. u jednotlivých řad lok. Pokud nevíte sám prosím udejte nějaký
odkaz (ve Vašem depu), kam se obrátit.
                                                                     Děkuji Šlimar Martin , strojvedoucí Bohumín
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  10.05.03     Pánové, velice mne potěšila vaše rubrika Poznání trati.

      Přináší mi mnoho vzpomínek. Nebyly by taky nějaké fotky z Olomouce-Bělidel?
      Zdraví Jan Trčka.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 09.05.03 Kolegové z PJ Chomutov, máme k Vám prosbu, zda byste nám sdělili, jak daleko pokročila vyvazovací
 oprava na mot. voze 843 031-6, která se provádí ve vašem depu. Jestli stojí " v kopřivách ", nebo je před
 dokončením. Jezdíme u nás v Krnově " mínus " jeden mot. vůz a už nám to leze na nervy.
 Čau a díky Dědek. Turnusák z 843. Krnov.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 03.05.03 Knobloch I. - odověď na závadu"není spojení s RTr ".
 S TR komunikuje jak CRV tak i DPV přes své rozhraní JSK 485 a vstup TTL, závada je buď v komunikačních 
 kartách TR nebo v komunikaci některého z počítačů MSV (hledej!!!) KI                   Fakt dobrá rada !!!  Bob Gavlas.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------                                                               
 28.04.03 Mir.Mašek. ITD1 na displeji 126 stupňů.
 Nejspíš je vadná sonda teploměru,protože pokud dojde k jejímu úplnému el.přerušení,je tento stav vyhodnocen jako
 max.teplota,vyšší totiž diagnostika vyhodnotit neumí.Pomůže našroubování nové sondy do konektoru a položit ji někam
 na motor.Teploměr sice ukazuje bludy ale závada by měla zmizet a pokud pohlídám hladinu vody a trochu mašinku znám,
 dá se s tím dobře dojet.Podobně dochází k vyhodnocení max.teplot při el.přerušení všech sond.      Dík za příspěvek. Bob G.
  
 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 23.04.03
  Kolegové poraďte,
 
stalo se mi už dvakrát, vždy na mot. voze 843 029-0, že při přestavení jízdní páky do polohy "BP" 
  se mi nesnižoval tlak vzduchu v průběžném potrubí. Pouze v rychlobrzdě se tlak snížuje, ale po přestavení do polohy "V"
  se průběžné potrubí doplnít opět na hodnotu  5 barru. Co teď, zastávka nebo místo zastavení se blíží.
  Čau Dědek
  Možné vysvětlení - zde - Poruchy v provozu. 24.04.2003.
__________________________________________________________________________________________________________________
   21.04.2003.
 
"Petr Rýdl Předmět: ITD-1/2 , Odpověď na dotaz: Relátka vyndaváme.Prakticky vždy se jedná o špatnou
  funkci vysílače tl.oleje(znečištění) nebo nízký tlak ve volnoběhu při vyšší tepl.oleje.Pokud se objeví ITD,třeba
 jen přechodně,necháme vyčistit a seřídit příslušný vysílač tl.oleje. Pokud se jedná o vadnou! sondu teploty
 vody (126°C),dá se nahradit žárovkou neb odporem,který se zapojí do odšroubovaného konektoru místo sondy
.
 
Hodnotu ale nevím,sám tuhle pomůcku nepoužívám. 
 
Díky za info o vaší praxi , my to děláme obdobně, ale vesměs raději vytáhneme KR176 ( 276) ,i když to má
 za následek , že další dvě veličiny nejsou tak hlídané ,protože porucha ITD1 nebo ITD2 v sobě skrývá
 3 překročené  hodnoty 1-teplotu vody, 2-teplotu oleje, 3- tlak oleje. Lze přechodně na dojetí do depa spojit vodiče
 sondy (ve svorkovnici nad sklem) ,tím dostaneš
nulovou teplotu vody nebo oleje a je po poruše
 a  dojedeš do depa.   
Bob G.         (svorkovnice nad sklem stahuj)
......................................................................................................................................................................................................................................................................
  21.04.2003
   Zdar chcel by som sa opytat, ci budu na stranke o 843 aj schemy el. obvodov a vzduchovy a vodny okruch.
   Stranka je dobra, mala by byt taka o kazdej rade masin  
  Jano = Ahoj Jano, doufám že se k tomu také dostanu  a jsem rád ,že se Ti i začínající stránky o 843 aspoň trochu líbí . Bob G.
  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 20.04.2003
 Je to paráda, tyto stránky o řadě 843 / 943. Jsem krnovák, jezdím na těchto mot. vozech již čtyři roky a tento mot. vůz mi sem tam přichystá
  nějaké překvapen
í. Proto je dobré, aby  všichni, kteří tyto vozy zvládají se s námi podělili o své zkušenosti. V provozu jsou pak k nezaplacení.  
   D í k y    D ě d ek. 104. .....................................................................................................................................................................................................................................................                                                  

 19.04.2003
 "Petr Rýdl"   : Závada brzdiče 943 Datum: 18. dubna 2003 
 Při dobírání ř.vozu 943 dochází někdy po zapnutí klíčku řízení a plnění hl.potrubí k úniku vzduchu z brzdiče.Jednou mi
 pomohlo vypnutí a opětovné zap.baterie(neb CRV).Podruhé asi po roku se závada opakovala ani nevím,jestli na stejném 
 ř.vozu a vyp/zap.baterií nepomohlo.Vůz dobíral kolega asi po 3h s tím,že jej odtáhne do depa jako vůz.Zkusil ovládání 
 z ř.vozu a naprosto bez problémů !Závada se stává jenom MĚ!:-) A za celé čtyři roky,co jezdím se vyskytla 2x. Némá 
 někdo podobné zkušenosti popřípadě radu?
   Díky,strojvedocí DKV Chomutov.
 Ahoj Petře, v Krnově nevím ,že by si nato někdo stěžoval. Jestli nato nemá vliv velikost napětí baterií 943,když to někde
                    dlouho stojí.
 V Krnově ,se zase stává ,že když přejdeš z 843(ta je ve poloze"řízený") na  943 na stejné soupravě a ikdyž máš přepínač
 dveří v poloze otevřeno L+P a zapneš klíček řízení,dveře se zavřou na celé soupravě,kontrolka ukazuje dveře otevřeny
 a na tenhle stav tě upozorní až cestující ,protože ty o tom nevíš. 
 Pomáhá jedině vypnout a znovu zapnout klíček řízení , a pak to chodí normálně.
 Bob Gavlas. Krnov.   
Dotaz : Jak jezdíte ,když Vám naskakuje za jízdy ITD 1 (2), vytahujete KR 176 (276) ?
  ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
16.04.2003

 Píši ohledně zkratu BVS 02 v CRV. Jedná se o poruchu která je vyvolána za spínači BVS. 
 Výkonový modul hlídá tři  stavy :
 Sepnuto - vše je v pořádku a nic nesignalizuje,
 Přerušeno - výstupní prvek není sepnut ačkoliv je na něj požadavek 
                    ( může se vyskytovat i přímo na kartě BVS a to v diodách na výstupu ),
 Zkrat - Výkonový modul v BVS má vsobě nadproudovou ochranu nastavenou na pevný proud 1A.
            Tento proud je nastaven na odporovou zátěž, nikoliv na indukční což v tomto případě je
 a tím pádem se snižuje spínaný výkon těchto modulů. Při spínání klasických relátek (RP700) se tento jev neobjevuje, protože 
 mají nízký odběr. Objevuje se to jen u výstupu, které napájejí přímo elektropneumatické ventily v brzdovém rozvaděči.

 
   Konvička M. PJ Krnov
  Děkuji za příspěvek. Bob Gavlas
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10.04.2003
 Zobrazení požadované rychlosti v ETGR Datum: 9. dubna 2003 9:17 Na Vašem diskusní fóru jsem se dočetl o problému s nenastavování ukazatele požadované rychlosti v rychloměru Metra. Dělám IŽD v PJ Chomutov a tento problém nás trápí již druhý měsíc. Pracovníci Metry Blansko si s touto závadou nějak nevědí rady. Problém je v tom, že po předpisovém schození jističe 
(min 15 sec) se po jisté době přestane tato závada vybavovat a bude trvat stále. Pokud budete s takovýmto vozidlem jezdit dále, začne docházet ke ztrátám chráněných údajů a to nejprve ztrátou času, případně datumu a později i veškerých údajů od čísla RM, lokomotivy až po celkovou ujetou vzdálenost. K dnešnímu dní v naší PJ jsem již odstavil 1x 843 a 3 x 943 protože tato ztráta chráněných údajů byla při každém výjezdu z depa. 
Zdiarský Roman IŽD pro APS ČD a.s. DKV Louny PJ Chomutov e-mail: zdiarsky@dkv.lny.cd.cz tel: 474 634 468 tel: ČD 988 / 468 mobil: +420 604 204 883 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
08.04.2003
Nazdar Bohuslave, s potěšením vítám stránku o motorových vozech, hlavně proto, že je ze severní Moravy.
Jezdíval jsem na Bertách a motorácích v Olomouci přes 20 let a  do Krnova jsem se dostával oklikou přes Glucholazy.
Těším se, že na tvé stránce kromě technických informací uvidím taky obrázky z jesenických tratí.
Hodně sil do tvorby přeje Honza Trčka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
08.04.2003
Ahoj. Přes stránky FSČR jsem se dostal na tvoje 843 stránky. Jsou hezké, ale chci se hlavně zeptat: pracuji v DKV Ústí nad Labem
 Pj Děčín a tady je máme taky. Začíná se tu velice často stávat, že držáky uhlíků (kapsy) v trakčních motorech jsou zcela vydřené
 (zničené), množí se tím neschopnosti na trati, přeskoky na trakčácích a s tím spojené lapálie (nadostatek náhradních dílů). 
Jest-li  je tento problém i ve Tvojí provozní jednotce tak mi dej prosím Tě vědět jak a co s tím děláte u Vás!
                                                                                       Ahoj  a díky!                   Marek Sládek
Prozatím s tím nemáme potíže. Bob Gavlas Krnov